Na uw aanmelding

Heeft u zich aangemeld en het verzoekformulier ingevuld? Dan gaan we het volgende voor u doen.

Een persoonlijk gesprek

Om een goed beeld te krijgen van uw situatie, horen we graag uw persoonlijke verhaal. Daarom nodigen we u uit voor een persoonlijk gesprek. Zo'n gesprek is niet verplicht.

We plannen het gesprek in Utrecht of online via Microsoft Teams. Als u dat prettig vindt, mag u altijd iemand meenemen naar het gesprek.

Als u dat goed vindt, bellen wij u vóór het gesprek. We bespreken dan samen hoe het gesprek zal gaan. Zo weet u wat u kunt verwachten. We vinden het belangrijk dat u zich op uw gemak voelt. 

De CWS maakt tijdens het gesprek een verslag. Natuurlijk krijgt u dit verslag ook toegestuurd. We horen dan graag van u of het verslag klopt.

Het advies

Bent u akkoord met het verslag van uw gesprek? Dan bekijken we uw persoonlijke verhaal, uw verzoekformulier en alle andere informatie nog eens heel zorgvuldig. Hierbij gebruiken we ons schadekader. Daarna schrijven we een onafhankelijk advies aan UHT over uw schadevergoeding.

Is het advies klaar? Dan mailen we het aan u. Ook bellen we u voor een korte uitleg.

Uw schadevergoeding

UHT krijgt ons advies en neemt een besluit. U krijgt dan een beschikking. Dit is een brief waarin staat of u een aanvullende schadevergoeding krijgt, en zo ja, hoeveel.

Krijgt u een aanvullende schadevergoeding? Dan betaalt UHT die aan u uit.